maanantai 29. joulukuuta 2014

Jouluretkiä


Hellurei! 

Me vietettiin joulua ihanasti koko perheen kesken Suomessa mun porukoilla. Sovittiin jo sillon kaks vuotta sitten, kun T tuli ekaa kertaa mun kanssa jouluksi Suomeen, että seuraavana jouluna mä tuun Saksaan ja siitä mennään aina vuorotellen. Hyvin on toiminut tähän asti! 

20.12 lähdettiin siis matkaamaan Suomea kohti. Meiän lento lähti 19.25, joten aamulla oli vielä hyvin aikaa syödä rauhassa aamupalaa T:n porukoilla. Yhden aikaan lähettiin juna-asemalle, josta matkustettiin ekassa luokassa Frankfurtiin. Vähän enemmän tilaa siellä oli ja kerran saatiin ilmaset riisisuklaat, mutta muusta ei kyllä huomannut, että oltiin ekassa luokassa. T oli lukenut lipusta, et meiät otettais vastaan ja et matkalaukut vietäis säilöön, mut ei ollu mitään vastaanottoa, eikä konduktööri ollu huomaavinaan matkalaukkuja. Sellasta.. 

Lentokentälle tultiin aikataulussa. Mentiin Finnairin tiskin luo odottelemaan sen aukeamista ja aika kauan saatiinkin odotella: tiski aukes vasta puol viideltä. Tunti ennen viimistä check-inniä. Joululauantaina. Ei mikään maailman fiksuin veto mun mielestä, niinku ei sekään, että ne tiskin toisella puolellla olevat virkailijat selkeesti oli alottelijoita, ja todella hitaita. Ei siinä vielä kaikki, nimittäin kone oli myös ylibuukattu. Me mentiin T:n kanssa tiskille yhtä aikaa ja virkailija otti ensin T:n passin ja tsekkas sen sisään, ja antaessaan T:lle tämän boarding cardin, siinä luki paikan kohdalla standby ja virkailija sanoi, että sen pitää sit boarding timena tulla tiskille ni sit katotaan, saiko se paikan. Sit tuli mun vuoro ja virkailija alko valittamaan mun etuilusta, et ihan hyvin oisin voinu odottaa tuolla missä muutkin, kun joka tapauksessa odotin siinä T:n vieressä (tämän btw auf englisch, koska näki mun passista mun olevan suomalainen, enkä tietenkään missään nimessä voi osata saksaa!). T sitten selitti että niin, tultiin siihen YHTÄ AIKAA, koska matkustetaan yhdessä ja haluttiin istua vierekkäin.  Siihen virkailija vastas töykeesti, että jaa, no luultavasti ette nyt kuitenkaan pääse, sulla ku on se stanby siinä kortissa. Mä sain korttini paikalla varustettuna, ja lähettiin turvatarkastukseen. Siellä kaikki meni ihan joutuisasti, ne ihmiset oli ihan mukavia. 

Boarding timena mentiin ensimmäisten joukossa tiskille ja T:kin sai istumapaikan. Koneessa saatiin vielä vaihdettua yhden matkustajan kanssa paikkoja niin, että päästiin kuin päästiinkin vierekkäin istumaan. :) Kone oli ihan aikasin Helsingissä, mutta laskeutumisen kanssa piti odotella, kun ei kiitoradalla ollutkaan tilaa. Laskeutumisen jälkeen seuraava murheenkryyni oli matkalaukut. Ensin taulussa luki odotettavana aikana 7 min, sitten 3 ja loppujen lopuksi siinä oli enää pelkkä kellon kuva. Saatiin odotella laukkuja siis ainakin puoli tuntia, ellei jopa tunnin. Seuraavien lentojen kohdalla taidetaan kyllä harkita vähän tarkempaan, lennetäänkö sinivalkoisin siivin vai olisiko Lufthansa kuitenkin parempi, siellä kun saa vielä ilmaista ruokaakin.. 

Seuraavana päivänä lähdettiin mun porukoiden luo maakuntaan, ja matkustettiin ensimmäistä kertaa Onnibussilla. Lähdettiin Länsisatamasta puoli kuudelta. Oltiin lipun ohjeen mukaan vähän aikasemmin bussilla, ja se pääsikin aikataulussa lähtemään. Onnibussilla matkustaminen oli mukavaa, nahkapäällystetyt tuolit oli mukavat ja bussikuski oli sekin mukava. Lisäksi tietenkin lisämukavuudet wifi ja pistorasia olivat myös mukava yllätys! Kaiken kaikkiaan matkustus Onnibussilla oli mukavaa, ja olin iloisesti yllättynyt! En oikeen osannut odottaa mitään, kun en ollu ees kuullut muiden mielipiteitä, mutta jotenkin olin ajatellut, ettei se voi olla hyvä kun on niin halpa.. 









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti