tiistai 16. joulukuuta 2014

Aurinkoinen talvipäivä


Hellureihellurei! 

Kuvia on taas kertynyt, joten miks en kertois taas kuulumisia kuvina... 
 
Parina päivänä oli mukamas pakkasta. 

Tämmösiä hienoja "puita" me täällä yliopistossa piirrellään.

Suomipikkujoulut

Leivottiin myös joulutorttuja

Vietettiin viime viikolla Suomipikkujouluja muiden suomalaisten kanssa. Meitä on täällä aika paljon, mun lisäks on neljä vaihtaria ja pari ihmistä, jotka tekee täällä koko tutkinnon. Kuunneltiin suomalaisia joululauluja, leivottiin joulutorttuja ja pipareita ja juotiin glögiä. Oli kivaa ja viihdyttiinkin loppujen lopuks aika myöhään..



Oon taas pitkästä aikaa alkanut syömään rahkaa melkein joka päivä, ja lauantaina se näytti niin hyvältä et oli pakko ottaa kuva. Löysin nyt täältäki parhaan rahkan, nimittäin Normasta. Sen maku on lähimpänä Valion rahkan makua.. Skyriä se ei tietenkään voita, mut rahkana se on just hyvä. Joukkoon laitoin vähän tuoremehua ja kokonaisen appelsiinin. Toisaalta toi rahka on niin hyvää, että oon (laiska kun olen) syönyt sitä ihan ilman mitään hedelmää pelkästään sen tuoremehun kanssa. Silti se on siis "laihdutusrahkaa", eli ei oo paljoa rasvaa. Nam. 
 

Täälläkin sato lunta, ja pysy ihan jopa puoleenpäivään asti,
mut sit tuli aurinko ja sulatti sen pois. 


 


Käväistiin myös päiväretkellä Rohtenburgissa vaihtarikurssin kanssa. On se kyllä aika ihana pikkuinen joulukylä. Me käytiin siellä jo syksyllä mun vanhempien kanssa ja siltä reissulta mulla on miljoona kuvaa, joten selostusta siitä on tulossa myöhemmin! 

Enää neljä päivää Suomeen! Jipii! Joululahjat alkaa olla pikkuhiljaa ostettuna ja paketoituna enää pitää ostaa T:n toinen lahja ja T:n siskonpojalle joku pieni lahja. Muuten aateltiin ostaa T:n perheelle jotain Suomesta, joten saavat odottaa siihen asti että T tulee takasin Saksaan. Mä urpo lupauduin vielä paketoimaan T:n porukoiden lahjat mun porukoille, huomenna luvassa siis hermojen menetystä... Joulusiivoustakin pitäis alottaa, T:llä kun "ei ole aikaa", kun sillä on aamuvuoroviikko. Senki vois tehdä huomenna ni on alta pois. Pesin jo ikkunat ja pyyhin pölyt, eli ei tarvi enää ku imuroida ja ehkä (ehkä) järjestää vaatekaappi. Jos vaikka T:n vanhemmat haluis viettää joulun meiän kaapissa. Ja pakata pitäis vissiin kans.












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti