lauantai 1. joulukuuta 2012

Den Erste Dezember 2012

Heippa! 

Ja terveiset melkein talvisesta Saksasta! :) Täällä siis eilen satoi lunta, mutta se suli heti pois. Huomenna kuulemma saatetaan saada lumipeite, joka jopa hetkeksi jää maahanki... Katsotaan... :) Pakkasta oli tänään -5, ja tuntu kyllä ihan superkylmältä, jotenki täällä tuntuu että kylmyys ja viima menee luihin ja ytimiin vaikka ois mikä turkishaalari päällä! :D 

Mä sain eilen loistoidean, jonka aion myös toteuttaa: koska mulla on vaan kolme joulukalenteria , aion pitää täällä vielä yhden. Eli joka päivä, tästä päivästä jouluaattoon, tulen kertomaan yhden random asian minusta. Tää on siis samalla 24 random things about me, mut vaan yks kerrallaan :) Lisäksi tää saa mut hieman aktiivisemmaksi julkaisijaksi, kun on pakko tulla joka päivä ainakin kertomaan se yks random asia. :) 

Rakennettiin talo pikkuherran kanssa. Tai mä rakensin ja se yritti
tuhota, josta seurasi, että mä rakensin ja vähän ehkä korotin ääntäni.
Lopuksi kuitenkin, kun kuva oli otettu ja talon ois saanu tuhota,
ei se enää ollukaan niin kivaa :D 

Mutta ennen kuin avataan kalenterin ensimmäinen luukku, kerrotaan normaalit kuulumiset. Maanantaimasiksesta selvisin iltaan mennessä, ja oikein innosta hihkuen hyppelinkin saksan tunnille (no okei, en nyt niinkään, mutta kuitenkin kurssille menin). Pikkuneiti oli hieman kipeä, joten tiistai-iltana Oma oli mua hiukan auttamassa, ja kaikki menikin sitten ihan hyvin.. Ei siis suurempia katastrofeja sattunut.. Keskiviikkona olin shoppailemassa ennen kurssia, ja tulin tuhlanneeksi taas aika paljon rahaa, vaikken ees ostanu mitään isoa! 

Leikittiin myös junalla. Olin niin ylpee itestäni ku osasin
rakentaa junaradan! :)

Torstai ja perjantai menikin sitten omalla etukenoisella painollaan... Unirytmi oli vähän sekasin koko viikon, mutta eiköhän se tässä ensi viikolla taas tasapainotu... Ainaki toivon niin.. :) 

Kattokaa, siivosin huoneeni...

Tänään oon ollu melkein koko päivän T:n kanssa. Nyt se tosin joutu hommiin, joten mun piti tulla pariksi tunniksi kotiin. Tylsyyttä välttääkseni mä ihan jopa siivosin huoneeni! Ja tietenki oli pakko ottaa kuvat todisteeks, koska oon aika varma, että muuan naishenkilö, joka tottelee nimeä äiti, ei uskois muuten. :) 


...jonka jälkeen se oli pakko kuvata kun se oli niin siisti!
Harvemmin esim. äiti on nähny mun huonetta näin siistinä! :D

Tänään on vielä suunnitelmissa mennä käymään kylän joulumarkkinoilla, jotka jo vilaukselta nähtiin, ja näytti kyllä upeelta. Vielä kun nyt pimenee iltaa kohden ja sinne sytytetään kaikki jouluvalot ja kynttilät ni se varmasti näyttää vielä upeemmalta.. Lupaan ottaa paljon kuvia!


Vessassaki järjestin hyllykön! Oon ollu niin ahkera,
et ens viikolla mun ei ehkä tarvi tehä mitään? :D 

Loppuun vielä se yksi random asia minusta (joka ei tosin välttämättä tule yllätyksenä): Rakastan tätä pikkukylää ja näitä lähikyliä. Mun mielestä nää vaan kaunistuu, mitä kauemmin mä täällä oon ja varsinkin, mitä lähemmäs talvi tulee. Tänäänkin kun ajeltiin maisemareittiä kotiin kaupungista, ja koko tie oli kehystetty hallan taiteilemilla kuuran kukkasilla, en voinu muuta kun haukkoa henkeä ja huokailla.. :) Ois niin tehny mieli pysähtyä ottamaan kuvia, mutta koska en omista kunnollista kameraa, eikä meillä ollu hirveesti aikaakaan, mä tyydyin tallentelemaan niitä kuvia vaan omille verkkokalvoilleni.. :) 

Hauskaa joulukuun ensimmäistä iltaa ihmiset! Viettäkää ihana ilta, avatkaa ensimmäinen kalenterin luukku (jos ei oo kalenteria, ni käykää ihmeessä ostamassa, kaupat on vielä auki!), käpertykää rakkaan kainaloon jos sellanen löytyy (muussa tapauksessa käpertykää omaan kainaloonne, kyllä sekin onnistuu! :D), polttakaa kynttilöitä, kutokaa (äiti, mun jalat oottaa edelleen niitä villasukkia, vink vink!), kuunnelkaa joululauluja, kattokaa Petteri Punakuonoa. 

Tai sitten olkaa tekemättä mitään noista! :D Mutta joka tapauksessa, mitä ikinä teettekin, nauttikaa siitä! Yrittäkää siellä Suomen pimeässä ja kylmässä talvessa (hihih) löytää joka päivästä jotain ihanaa, oli se mitä tahansa :) Koska se piristää hirveesti päivää, kun alkaa nähdä niitä pieniä ihania asioita ympärillään. Hymyilkää vastaantulijoille, niin teette monen päivän paremmaksi, koska hymy (ja sen kautta muutenkin hyvä mieli) tarttuu! :) 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti