maanantai 1. syyskuuta 2014

  Heipparallaa! 

Sitä ollaan taas Saksassa. Olin siis Suomessa hoitelemassa vaihtoon liittyviä asioita ja kattelemassa perhettä.. Oli jotenki haikee olo lähteä, mut lauantaina ku olin ollu pari tuntia T:n luona, tuntu siltä etten olis edes ollu poissa.. Lentokentällä matkalaukkujen tulemisessa kesti melkein tunti, siellä oli joku tekninen ongelma. Oli suht turhauttavaa ku tiesin että T odottaa isänsä ja siskonpoikansa kanssa toisella puolella eikä laukkua voinu jättää yksin ajelehtimaan (siellä ku oli taas vaihteeks koko elämä mukana :D) Joku mun lennolta teki jo laukun katoamisilmotuksen ja lähti menemään, ja ihan hetki sen jälkeen ne laukut tuli.. :D Mun laukku tuli onneks ensimmäisten joukossa ja sit pääsin kiitämään T:n luo. Siinäki välillä sinne toiselle puolelle mulla kävi tuuri, kun tullimies päätti tehdä tarkastuksen mun edessä menneelle eikä mulle, siinä ois varmaan palanu hermot jos ois vielä alettu penkoo mun laukkua ku yhet on oottanu jo melkein tunnin toisella puolella :D

Kotona juotiin kahvit ja höpöteltiin T:n perheen kanssa ja illalla käytiin yksissä palokuntajuhlissa. Ne oli kuitenki suht tylsät, eikä ruokakaan maistunu kummoselta, joten päätettiin mennä mäkkäriin syömään. Sunnuntaina nukuttiin "pitkään" eli yheksään, ja syötiin aamupalaks baijerilaista perinneruokaa, Weißwurstia ja bretzeliä. Weißwurst siis pitää keittää ja kuoria ennen syömistä. Ja kuumana se tuoksuu ihan siskonmakkaralta. Se maistuu ihan hyvältä, saksalaiset syö sitä tosiaan bretzelin ja makean sinapin kanssa. Aamupalassa meni oma aikansa, ja sen jälkeen lähdettiin mun vanhan hostperheen uuden aupparin kanssa kahville. Ollaan siis ihan hyviä kavereita sen kanssa :) Mentiin kaupunkiin Cafe am Domiin, ja kahvi oli kyllä ihan hyvää, mut kakut maistu siltä ku ne olis ollu pakastimessa ja sulatettu monta kertaa. T:n juustokakusta pursu vettä ku sitä paino ja mun kakku oli kuiva. Nojoo, muuten se on tosi kiva paikka, ilmeisesti ei vaan kannata mennä sunnuntai-iltapäivällä..

Tänään sain avaimet asuntooni, ja se on kyllä ihan kiva vaikka T:n mielestä se näyttää ihan vankilalta.. :D Sitä pitää vaan vähän sisustaa vielä.. 

Asunnosta mä laitan kuvia seuraavalla kerralla, nyt taidan lähteä pikkuhiljaa nukkumaan.. Huomenna pitää herätä aikasin ku mulla alkaa kielikurssi. Tästä se syksy taas alkaa :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti