torstai 11. syyskuuta 2014

Die Studentenbude, pt. 1

Hellurei! 

Viime maanantaina sain tosiaan avaimet kämppääni, joka on tossa aika keskustassa, eikä oo yliopistollekaan pitkä matka. Oli ihan siisti, en löytäny ällöjä yllätyksiä.. Ja talonmies oli heti ovella "vastassa" (eli tupakalla) ku tulin, sain siis suoraan avaimet ilman odotteluja. Se näytti mulle myös pyörävaraston, kuntosalin, pyykkituvan ja kerto missä kaikki yhteiset tilat on, mut en mä sinne varmaan enää osais ku kaikki info tuli samalla kertaa ja sillee, mut kyl ne sieltä sit seikkailemalla löytyy.. Mun huone on kaheksannessa kerroksessa, ja näkymäki on ihan jees. Ei oo linnanäkymä, mut se on sillee vähä ylempänä et näkee sinne linnalle päin.. Ihan kiva siis. Eipä oo ainakaan likanen sisäpiha niinku tai toisen talon seinä.. 

Tämmönen maisema. 
Sen huomasin, et pyykinpesusta pitää tuolla asuntolalla maksaa. Pyykinpesukone ja kuivausrumpu maksaa kummatki 1,50, joten arvatkaa vaan pesenkö siellä pyykkiä, en tasan (aion siis pestä pyykit T:n luona, en lopettaa pyykinpesua kokonaan :D). Asuntolalla näin myös jo yhen asukkaan, joka sattu olemaan vielä asuntolatuutori. Se luuli mua saksalaiseks eikä meinannu uskoo että tuun Suomesta ku osaan puhua niin hyvin saksaa. :D Ei ihan turhaa porukkaa ne suomalaiset, oder?



Mun kerroksessa asuu ihan sikamonta ihmistä, mut mä jaan mun keittiön kahden muun kanssa. Niitä en oo vielä nähny (no ylläri ku oon käyny siellä ehkä kolme kertaa..) mut sit ku muutan ni täytyy koittaa löytää ne jostain ja sopia et mitä juttuja kaikki saa käyttää ja mitkä on omia... Aattelin joka tapauksessa ostaa omat astiat ja semmoset, mut jos esimerkiks paistinpannua saa käyttää kaikki, en tosiaan osta omaa vaan täks vuodeks.. Lisäks siellä oli vaan yks jääkaappi, Helsingissähän mulla oli oma jääkaappi omassa huoneessa. Se saattaa alkaa ärsyttää jossain vaiheessa, mut ei voi mitään.. 

Tältä siellä näyttää suihku. 
Vähän siellä täytyy sisustaa, ja käytiinki tänään Ikeassa (vihdoin) ja ostettiin mulle astioita ja lakanat ja semmoset, ja sit aattelin et vois ostaa tohon sängylle semmosia leveitä koristetyynyjä niinku "selkänojaks" ja jonku kivan päiväpeitteen. Kotona ku jouduin tekemään petejä aattelin etten tasan osta sit Saksassa mitään päiväpeittoja, nehän on ihan turhia, mut kyl tohon nyt joku päiväpeitto pitää saada :D 



Verhot ajattelin kans hankkia uudet, mut en nyt ehkä ihan vielä. Mä jätän nyt noi ikkunaan ja kattelen ajan kanssa semmosia kivoja, ja siihen asti aion pärjätä noilla. Siellä on siis semmoset pienet vihreet verhot ikkunassa, vaikka niitä ei näy tossa kuvassa :D Mattoaki aattelin, et semmonen vois olla kiva, mut ne on aika kalliita... 

Mutta, tältä mun Studentenbude nyt näyttää, huomenna tai ens viikolla mä pääsen sit muuttamaan sinne ja T:n ei oo pakko herätä seittemältä lomallansa.. :) Tosiaan sisustaa siellä vielä täytyy ja aion, koska nyt siellä kyl näyttää vankilalta ja toisaalta ku ei oo mitään omia kamoja siellä ni se tuntuu ihan oudolta.. Mut kyl se siitä kun nyt saadaan noi mun kamat sinne roudattua.. Nyt pikkuhiljaa nukkumaan, huomenna vielä kerran kurssia ja sit on viikonloppu, jeeee! :) 













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti