tiistai 16. syyskuuta 2014

Kuulumisia viime viikoilta


 Hellurei! 

Viime viikolla on tapahtunut... kaikkea ihan normaalia. Ja vähän epänormaalia. 

Ensinnäkin viime viikon sunnuntaina oli koko vuoden tärkein päivä: Markttag eli markkinapäivät. Oli musiikkia, tanssia, zumbaesityksiä ja puheita. Sit oli tietenki myyntikojuja ja kahvi- ja kakkumyyntiä melkein joka paikassa. Kahvia ja kakkua myytiin  myös palokunnan puolesta, ja mä olin siellä auttamassa. 

Kakkuvalikoima osa 1. 

 
 
Kakut saatiin kaikki lahjotuksina erinäisiltä ihmisiltä, ja tietenki T:nki oli pakko leipurina yks pikkukakku leipasta. Se näytti ihan sikahyvältä, mä en kylläkään päässy maistamaan sitä ku se myi ostettiin ehkä sekunneissa :D 

Kakkuvalikoima osa 2.

Ei toikaan mitään maailman helpointa hommaa oo, esimerkiks jos joutuu pakkaamaan 6 palaa kakkua asiakkaalle mukaan.. Mä tosin opin siihen aika hyvän tekniikan, ja yks asiakas sano et mä teen sen melkein täydellisesti :) Aika hyvin alottelijalle :) 

Tän näkösenä mä tarjoilin kakkua. Ihana peiliselfie, eikö?
Ja ton paidan sain  palokunnalta, seki on ihan sikahieno :D 
Maanantaina T:n isä lähti kuntoutukseen noin 400 kilometrin päähän Bad Wiesseehen, ja me ajettiin se sinne T:n ja sen äidin kanssa. Se oli ihan niinku ois ollu eri maassa, siel oli kaikki jo ihan itävaltalaisen näköstä, ihanat kukat joka talon ikkunalaudalla.. Ja liikennesäännöistä niillä ei tainnu olla hajuakaan, ne ajeli siellä ihan miten sattuu. 
 


Bad Wiessee, niinku nimi sanookin, on siis järven rannalla. T:n äiti oli jo etukäteen ihan innoissaan, ku pääsee taas näkemään sen ihanan järven ja mä aattelin et voi luoja, Suomessa on yli tuhat järvee et mikäköhän täs järvessä nyt on niin kummallista.. Mut olihan se kuitenki aika hieno, ku noi vuoretki näkyy tuolta tollee.. 


Siellä käytiin yhessä tosi kivassa ravintolassa syömässä ja sit kahvilassa, josta toi yllä oleva kuva on otettu. Mä söin kuhafilettä, risottoa ja kasviksia. Kuha ei ollu niin hyvää ku iskän tekemä (no ei tietenkään), mut risoton ja kasvisten kanssa sitä pysty syömään. Kahvilassa juotiin tietenki kahvia ja syötiin kakkua. 

Tiistaina ja muutenki loppuviikosta kävin kiltisti kurssilla (koska maanantainahan olis ehkä ollu kurssia...) ja torstaina tosiaan käytiin Ikeassa ostamassa juttuja sinne mun asuntoon. Perjantaina illalla oltiin yksillä synttäreillä ja lauantaina päivällä mun aupparikaveri tuli meille kahville. 

Sunnuntaina käytiin lähikylän eläinpuistossa mut siitä kerron lisää myöhemmin, nyt pitäis taas lähteä pikkuhiljaa nukkumaan. T:n siskonpojalla alkaa huomenna koulu ja tietenki koko perhe vie sen kouluun ja mäki pääsen toivottamaan hyvää ekaa koulupäivää. Tää on muuten mun eka kerta ku toivotan jolleki ekaluokkalaiselle hyvää koulupäivää. Cool. Kauheeta miten ne lapset kasvaa, onneks en kuitenkaan tunne itteeni vielä ihan hirveen vanhaks, mut kyl seki tunne ehkä vielä tulee.. 









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti